Loud Grey Fellow
12.01.09
Retro trochu jinak aneb co na dílně zbylo .
V době kdy Retro světu vládne jsme si také postavili zajímavý kousek, na rozdíl od Old school Rock“n“Rollové éry jsme však zašli ještě o kousek dál, sáhli jsme do dob kdy se na motocyklech jezdilo v motýlcích a u nás doma ve Vídni zněl valčík, ale za „Velkou louží“ začal vládnout Jazz……………..
Náš kladný vztah k veteránům je znám, ale značné omezení při renovaci veteránů ( vše co nejvíce originál) nás přivedl na nápad postavit si veterána vlastního. Upozornění pro příznivce starých motocyklů ( byl jsem několikrát nařčen že jsem pěkně ZKU…. veterána) Na Loud Grey Fellow není starší věc než 10 let (krom Jezdce)! Jako předloha byl vybrán model z roku 1906, který byl pro svou spolehlivost přezdíván Silent Grey Fellow (tichý šedý společník) a hned tu byl první problém. Když jsem prolezl regály a našel vejfuky, které na motorce musí být, totiž dvě krátké ohnuté a hlavně prázdné roury, museli jsme konstatovat že tohle teda rozhodně nebude Silent, ale pořádně Loud. Tak holt po sto letech bude české silnice brázdit Loud grey fellow.
Jako základ posloužil Pavlův ne zrovna vydařený Harýk, který se kompletně rozebral až zbyla jen kola, primár, springer vidle, převodovka a rám – pravděpodobně replika Panhead – ten se kompletně rozřezal a Láďa Bouška (RAW Style) ho mohl dle našich nákresů opět svařit do požadovaného tvaru. Láďa vyrobil i dvoudílnou retro nádrž a oba blatníky. Potom jsme nanosili na hromadu vše použitelné co regály daly, roztočili soustruh a začalo se stavět . Nejdůležitější věc, která dělá motocykl motocyklem tj. motor, obětoval Roman a to jeho HD EVO 1338, který dříve poháněl jeho nejslavnější stavbu New Blood. O lak se jako již tradičně postaral Petr (Slimgrafix) .
Stavba byla hotova za šest měsíců a ohlas, který vzbudila nejen v Čechách ale i v zahraničí, kde se umístila na mistrovství Evropy v Mainzu v TOP 50. pro rok 2006, svědčí o tom že se asi povedla. O její spolehlivosti svědčí i jeden z našich Čundrů, kdy jsem na ní pampa rampa dojel na Dukelský průsmyk a zpět, aniž bych kamarády výrazně brzdil.
Investoři stavitelé a majitelé : Pavel Rác, Roman Buš, František Binka